Сергій Покотило:
«Продукція «KROMAG» – це висока якість, доступна ціна і найкраща відповідність до плит… і все це ми робимо у нас, в Україні»
Компанія «KROMAG» (ТОВ «Кромаг») як єдиний український виробник меблевих крайок розпочала новий 2017 рік із значного збільшення виробничих потужностей і розширення пропозицій крайок у новій специфікації. Все це є результатом розпочатої ще торік потужної інвестиції в технологію JumboRoll. І хоча на ринку було безліч скептиків, компанія впевнено доводить, що послідовна реалізація стратегії дає їй змогу посідати на ринку позиції лідера. Про діяльність вітчизняного виробника крайки, а також про плани на майбутнє нам розповідає один із власників компанії «KROMAG»
Сергій Покотило.
– Минуло чимало часу з нашої останньої зустрічі, і зараз про компанію «KROMAG» вже відомо практично у будь-якому куточку України. Успіх компанії підтверджує і ваш гарний настрій. Чим зумовлена популярність вітчизняної крайки?
– Мій гарний настрій – це результат, якого ми досягли виконавши величезний обсяг роботи за останні три роки. Зростання попиту на нашу продукцію вказує на те, що наша кромка є дуже популярним і вкрай необхідним продуктом. Основні переваги – це висока якість, доступна ціна і передусім найкраща на ринку відповідність до плит. Нинішній клієнт дуже вимогливий, і прошу пам’ятати, що «Kromag» – єдина компанія на ринку, яка пропонує крайку, розроблену спеціально під українські плити, чого не робить жоден з інших виробників. Елементи декору, які вони пропонують, є лише спробою підбору з меншим або більшим успіхом серед того, що вже є в їх стандартній колекції.
– Змушений визнати, що прогрес, з яким розвивається компанія, справляє величезне враження. Про вашу нову інвестицію вже широко відомо не тільки в Україні. Чи не могли б ви про неї розповісти?
– Нова інвестиція підіймає «Kromag» на зовсім інший рівень. Якщо досі наші виробничі лінії давали змогу компанії «Kromag» перебувати на середньому рівні серед виробників крайок ПВХ, то нова інвестиція сприяє тому, що ми стаємо найбільшим її виробником у цій частині Європи.
– Отже, треба розуміти, що протягом майже трьох років ви досягли рівня найближчих конкурентів, наприклад, з Польщі, а тепер впевнено їх випереджаєте?
– Не забувайте, що ті три роки – це період дійсно дуже важкої роботи. Та якщо вже ми порушили питання польської конкуренції, то в Україні на сьогодні працюють два польських виробника, і при цьому їх частка на нашому ринку поступово зменшується на користь компанії «Kromag». Один із них пропонує як ПВХ, так і ABS, у результаті чого має змогу компенсувати регулярне зменшення для нього українського ринку, продаючи власну продукцію у Західній Європі.
Проте щодо крайок ПВХ, то велика частина його продукції не відповідає обсягу продукції, який зараз пропонує клієнтам компанія «Kromag». Якщо ж говорити про іншого польського виробника, то й охоплення українського ринку його продуктами, і асортимент пропозиції, а також незрівнянно менші виробничі можливості перетворюють його на місцевого виробника, або, висловлюючись спортивною мовою, на «гравці другої ліги».
– Уже зараз «Kromag» сприймають як солідну компанію, яка пропонує продукти дуже високої якості. Чи передбачає нова інвестиція додаткові вигоди для клієнтів?
– Технологія JumboRoll – це абсолютно інший підхід до виробництва крайок. Вся інвестиція охоплює лінії для екструдування, лінію для кольорового друку з технологією зворотного друку «revers printing» (реверс-друк), а також допоміжні лінії для розкрою крайок. Це дає нам змогу запропонувати продукти для будь-якого можливого, навіть найбільш нетипового розміру з урахуванням і ширини, і товщини. Також розширена пропозиція додатково залишає за нами головний козир – оптимальне співвідношення якості і ціни. У цьому і полягає незаперечна перевага над нашими конкурентами.
– Отже, це означає, що «Kromag» посідає позицію лідера на українському ринку?
– Ринок меблевих крайок слід поділити на два сектори: оптовий і для виробників меблів. Аналіз даних показує, що на оптовому ринку компанія «Kromag» впевнено демонструє найбільший обсяг обороту серед усіх торгових марок. Однак це аж ніяк не означає, що такий стан речей нас задовольняє. На 2017 рік ми розробили стратегію, метою якої є максимальне збільшення частки продуктів торгової марки «Kromag» на ринку і, відповідно, зменшення частки зарубіжних виробників. Загалом це тривала, необоротна тенденція від часу появи крайок торгової марки «Kromag», яка здійснюється відповідно до цілей, які ми для себе поставили.
– Чи не могли б ви розкрити таємницю – що це за цілі? Нашим читачам, це, очевидно, буде дуже цікаво.
– Авжеж. Нашою метою є зниження повного продажу крайок зарубіжних марок на українському оптовому ринку до рівня, який би не перевищував декількох відсотків усіх оборотів. Ми вважаємо, що загальна їх вартість продажу не повинна перевищувати 10%.
– Це дуже амбітні плани. З одного боку, вражаючий розвиток торгової марки «Kromag», з іншого – не слід забувати, що конкуренти так легко не поступляться ринком.
– І це дуже добре! Це найкраща інформація для клієнтів. Конкурентна боротьба завжди породжує кращий сервіс і якість продукту. Для компаній це означає гарячий період на ринку, до якого «Kromag» не тільки досконало підготувався, але й передусім створив умови, на яких ця конкуренція буде здійснюватися. Саме «Kromag» нині на крок попереду конкурентів, встановлюючи нові стандарти пропозиції й обслуговування клієнта. Досвід показує, що всюди, де з’являється національний виробник з продуктом дуже високої якості, присутність зарубіжних марок рано чи пізно починає скорочуватися до декількох відсотків. Такими є правила ринкової гри.
– Чи плануєте Ви таку ж інтенсивну експансію і на ринку крайок для меблевих фабрик?
– Ринок меблевих фабрик наскільки є цікавим, настільки і вимогливим. Утримання відповідних складських площ, постійна готовність виробництва, можливість виступати з пропозиціями довільного розміру – це фактори, які свідчать про конкурентоспроможність пропозиції. На сьогодні попит ринку заповнюють постачальники крайок з Китаю або Туреччини, які більшість вищезазначених проблем перекладають на кінцевого одержувача, тобто на меблеві фабрики. «Kromag» як місцевий виробник згортає цю схему. Пропонуючи дуже зручний для клієнта сервіс разом з конкурентною ціною на продукцію, компанія «Kromag» викликає зацікавленість усіх фабрик. До всього цього прошу не забувати, що продукція, яку пропонують нині на ринку інші виробники, порівняно з нашою за якістю віддалена роками технологічної прірви. Це також має значення. Так, 2017-й рік стане роком нашої інтенсивної експансії не лише на оптовому ринку, а й на ринку крайки для виробників меблів.
– Отже, рушійним стимулом для компанії «Kromag» на 2017 рік буде максимальне збільшення своєї присутності на ринку України, а внаслідок цього – зміцнення позиції лідера?
– Не тільки. Ринок України ми називаємо нашим, «домашнім», і тому особливо на ньому акцентуємо свою увагу. Однак це не означає, що ми нехтуємо експортними ринками. Нині наш експорт зосереджений здебільшого на країнах так званого СНД. Цього року ми плануємо потужну експансію на західні ринки, хоча б до наших близьких сусідів: Польщі, Словаччини, Чехії, країн Прибалтики тощо.
– Бесіда з вами вселяє оптимізм. Приклад компанії «Kromag» доводить, що в Україні можна створити компанію, яка буде в змозі успішно конкурувати із західними фірмами.
– «Kromag» використовує найсучаснішу, доступну на ринку західну технологію. Середній вік наших машин налічує заледве три роки, а на новій лінії JumboRoll використано новітні, розроблені нещодавно технології, які ще рік тому були не доступні. Всі компоненти, які ми використовуємо, постачаємо з Європи. Продукція піддається системі контролю якості. Ми можемо сміливо констатувати, що з точки зору якості наш продукт нині ні в чому не поступається західним аналогам, а часто є просто найкращим. І все це ми робимо у нас в Україні.
– То що ж побажати Вам у новому році?
– Давайте побажаємо взаємно, щоб наш вітчизняний ринок стабільно розвивався і був вільним від зовнішніх факторів, на які ми не здатні вплинути. Спільно ми можемо і повинні посилювати нашу державну економіку, підтримуючи вітчизняних виробників. Наше завдання – пропонувати продукцію найвищої якості, з найкращим сервісом. Давайте побажаємо собі, щоб український клієнт підтримував українську продукцію, яка вже нині нічим не поступається закордонним аналогам.